Vejledning i brug af Vestlolland BridgeCenters hjemmeside.

1. Gå ind på klubbens hjemmeside "http://www.bridge.dk/2484/". Se her hvordan du kan lægge et ikon på skrivebordet.

På forsiden har man adgang til alt hvad der vedrører turneringsresultater. Bronzepoint erhverves af vinderne for hvert spilletidspunkt. For hvert spilletidspunkt er der 1-3 vindere i hver række. Bronzepointene giver mesterpoint som bestemmer ens placering på ranglisten. Efter særlige regler udregnes ens handicaptal.

På forsiden kan desuden klikkes på knapper for klubbens parkeringsmuligheder, og fx links til andre klubber. Knapperne "Spillested" og "Undervisning" henvender sig fortrinsvis til besøgende på hjemmesiden som (endnu) ikke er medlemmer.

1. Klik på knappen "Klubben".

På knapperne til højre er teksten selvforklarende.

Knapperne til venstre:

• "Spillekalender" viser på hvilke dage og hvilke tidspunkter der spilles i klubben. Spillekalenderen planlægges for et år ad gangen fra september til september. Bestyrelsen lægger et stort arbejde i at gøre kalenderen troværdig, da kalenderen er krumtappen om de begivenheder der foregår i klubben. Medlemmer der opdager unøjagtigheder i kalenderen, opfordres til at reagere på det, således at man altid kan stole på de oplysninger der står i kalenderen.
    • "Substitutter" viser en liste over medlemmer som aktivt har valgt at de gerne vil være substitut (dvs afløser for en spiller der er forhindret i at spille). Her er der også adgang til en liste over samtlige klubbens medlemmer med angivelse af hvilke dage og tidspunkter de spiller. For at få adgang til sidstnævnte liste skal man have et brugernavn og en adgangskode som er slået op på klubbens informationstavle.
    • "Tilmeldinger" viser lister med hvilke medlemmer der har tilmeldt sig til hvilke spilletidspunkter. Disse lister er især brugbare før sæsonens start hvor der kan være ændringer i parsammensætninger og ændring af hvem der spiller hvornår.
    • "Kontingentsatser" viser de gældende kontingentsatser. Her kan man få oplyst hvad det koster at spille for hvor mange gange.
    • "SOS (Spørgsmål og Svar)". Har man problemer i relation til klubben så finder man måske svar her.
    • "Spilledagsorganisering" viser en liste over de ansvarlige for hvert spilletidspunkt. Der er dog mange aktive medlemmer som ikke står på listen.